A Vezércsel: “Kritika”

2023.01.30. 16:37

6e2e2177-3841-42a2-95c2-c119e6af999f.jpeg

 

Soha nem tudtam sakkozni. A szabályokat másnapra elfelejtettem, hogy megmutatták. Igazából soha nem is törtem magam, hogy igazán megismerjem ezt a sportot. Jó, egy sportot sem. De ezt aztán különösen nem. Nem is emlékszem láttam-e már sakkozós filmet valaha. Merem állítani, ez az első. Mert bár minisorozat hosszúságú én ezt sokkal inkább filmnek érzem. Egy piszok hosszú filmnek.

 

És ezzel el is értünk a Vezércsel egyetlen problémájához. Vagyis amit én problémának éltem meg. Szerintem ez filmben, 2 óra, 2 és fél órában egy sokkal feszesebb dolog lehetett volna. Illett is volna a karakterhez, hiszen a legtöbb ellenfelét kegyetlen gyorsassággal mossa le. Így persze részletes lett, sok mellékszállal és karakterrel de kissé talán elnyújtott. Én például abszolút nem éreztem indokoltnak, hogy a teljes első rész az árvaházban játszódjon. A történet kvázi csak a 2. részben indul el. Addig csak a karakter alapjait járjuk körbe. Illetve ez a pia és bogyó függőség is inkább egy plusz sokadik adalék volt. A főszereplő ezek nélkül is kellően fura volt már szerintem. 0 szociális érzékkel, amolyan emberi kapcsolatok autistája.

 

Viszont ezt leszámítva ez a sorozat gyakorlatilag hibátlan. Nézeti magát. Soha nem gondoltam volna, hogy a sakk lehet izgalmas itt megoldották, pusztán az elképesztő vizualitással és zenékkel. Jó ritmusra vágott jelenetek, alatta frankó zenék. A színészek mimikájában, testmozgásában ott a feszkó, az agyalás. Elképesztő!

 

Jó ránézni a sorozatra. Igényesek a jelmezek, a díszletek, a sminkek. A CGI talán minimális (nem merem már kijelenteni, hogy minimális a cg, mint kiderült az esetek 80%-ban észre se vesszük annyit és annyira jól használják már), de nagyon jól néznek ki. Főleg mikor fejben játszik a főszereplőnk és a plafonra képzeli a bábukat. Az operatőri munka is elsőrangú. Gyönyörű szép felvételek vannak a filmben. A zenei válogatás is elsőrangú.

 

A casting hibátlan. Anya Taylor-Joy lehengerlő sokadjára is. Jól állt neki ez az őrült zseni szerep. De nem tudok elvonatkoztatni tőle, hogy úgy néz ki, mint egy életre kelt próbababa. Néha kifejezetten ijesztő ez a lány. Akkor is amikor nem kéne. Mellékszerepekben is elég erős a felhozatal. Jojen Reed a Trónok Harcában még úgy nézett ki, mint egy 12 éves. És… itt is, csak valaki bajszot ragasztott rá és valami 60-as évekbeli neo-hipszter-cowboy ruhát adtak rá. Borzasztó fura volt. Amúgy érdekes a karkter és a színész is jó volt.

 

Teljesen megérdemelten lett felkapva, értem miért emelték pajzsukra többen. Simán a jobb, minőségi Netflix termékek között a helye. Nem bánnám, ha több ilyen készülne és kevesebb Death Note, Különösen veszélyes bűnözők meg Jupiter hagyatéka.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása