Best of játékok 2012

2013.01.09. 16:54

the-best-games-of-2012.png

Íme a második és egyben utolsó Best of kör, amiben már a játékok kapják a főszerepet. Ugyanúgy, mint a korábbi filmes válogatásnál, először listázom azokat az alkotásokat, amik a leginkább bejöttek tavaly, aztán választok egy legjobbat. Nincs is már más hátra, íme a díjazottak:

The Walking Dead

A The Walking Dead sikerrel robbant be a képregények, később a sorozatok, majd a játékok világába is. A Telltale Games nem hazudtolta meg magát, a zombi apokalipszisből is egy kalandjátékot készítettek, rajzfilmszerű grafikával. Eleinte nem igazán tudtam elképzelni, hogy ez mégis hogyan fog működni. Kivártam, mire megjelent a játék teljes évada és úgy veselkedtem neki az alkotásnak, ami teljesen levett a lábamról. A képregényes kinézet egyáltalán nem vesz el, a játék hangulatából, sőt, még inkább hozzáad. Ehhez hozzápakolták még, a remek szinkront és zenéket. A játékmenet egy interaktív filmre hasonlít (nagyjából olyan, mint a Fahrenheit) és leprogramoztak egy csomó választási lehetőséggel, amivel tudjuk befolyásolni, bizonyos korlátok között az eseményeket és a történetet. És ez még nem minden, hiszen a játék mocskosul hat a játékos lelkére és érzelmeire, iszonyatosan erős, drámai eseményekben kell helyt állni. Itt a példa rá, hogy nem kell, CryEngine 3 és forradalmi irányítási reformok ahhoz, hogy egy játéknak letaglózó ereje legyen!

 

 

 

Metal Gear Solid HD Collection

Kicsit kakukktojás ez a versenyző, hiszen egy HD csomagról van szó. De, ha van egy olyan újrakiadás, amit érdemes beszerezni, akkor az a Hideo Kojima életművét tartalmazó MGS HD Collection. Merem állítani, hogy az MGS sorozatnak van, a játéktörténelem legjobban megírt története és karakterei. Ehhez pedig egy teljesen egyedi, lopakodós játékmenet is hozzátartozik. A csomag persze nem teljes, a negyedik részt, a Portable Opsot és a korszakalkotó, első MGS-t nem tartalmazza. Viszont benne van a második rész, a zseniális harmadik, a Peace Walker és bónuszként kinyithatjuk, a még MSX-re megjelent első két Metal Gear játékot is. Tehát egy iszonyatosan tartalmas csomagról van szó. Az összképen egyedül az irányítás ront egy kicsit (Xbox 360-on, a második és harmadik rész irányítása, meglehetősen körülményes) de meghálálja a program, ha foglalkoztok vele.

 

 

 

Lollipop Chainsaw

Suda 51 játékfejlesztő neve garancia az őrületre. Ez alól a legutóbbi produktuma, a Lollipop Chainsaw sem kivétel. Egy nyalókázó, szöszke pomponlány, láncfűrésszel aprítja a zombikat, akiket a goth évfolyamtársa idézett meg. Hagyok időt ezt az elképesztő erejű baromságot feldolgozni...

Szóval, először is azt kell tudni a Lollipopról, hogy ezt a játékot nem szabad komolyan venni. Ugyanis ez egy paródia. Szándékosan eltúlzott minden egyes porcikája és pont ettől olyan jó! Teljesen kifordult a játék világa és karakterei. A párbeszédek baromi jók és iszonyatosan viccesek. A főszereplő, Juliet pedig egyszerűen imádnivaló! Féltem, hogy valami idióta, szőke nős vicc gyűjteményt csinálnak belőle de szó nincs ilyesmiről. Egy kicsit butuska, de nagyon szimpatikus figuráról van szó. Persze vannak a játékkal problémák: lehetne hosszabb, lehetne kiforrottabb a harcrendszer, lehetne változatosabb az ellenfél felhozatal és mégis működik. Tavaly kétszer is végigjátszottam nagyon élveztem. Igazi kis üdítő rétegjáték.

 

 

 

Binary Domain

A játék, amiről a megjelenéséig szinte alig hallottam valamit, aztán mikor elkezdtem, egyik döbbenetből, a másikba estem. Először a remek látványvilág fogott meg, majd a sebződésirendszer, amitől a mai napig tátva marad a szám. Nem viccelek, az ellenséges robotokat, szó szerint darabjaira, alkotóelemeire lehet lőni! Hogy miről is van szó: Fogtak néhány Isaac Asimov regényt, a Terminatort, és a Szárnyasfejvadászt. Ebből összegyúrtak egy történetet, majd kölcsönkérték a Vanquish látványvilágát és a Gears of War (vagy épen a már emlegetett Vanquis) harcrendszerét és elkeresztelték Binary Domainnek. A játékot nem az eredetisége miatt szereti meg az ember, hanem amiatt, hogy a sablonoktól függetlenül is működik és baromi élvezetes a játék. A története nagyon jó, az idei év egyik legjobbja. És igen, itt is vannak bakik. A multi igazából tök felesleges és használhatatlan. A hangvezérlés csapnivaló, az MI is botladozik és mégis jó vele játszani. Kérek még!

 

 

 

Max Payne 3

Felháborodás, agresszív visszajelzés és sértődés jellemezte a Max Payne 3 első hivatalos információit. Hiszen egy ikonikus szériáról van szó, amit látszólag a Rockstar teljesen átalakított. New Yorkot lecserélték Brazíliára, Max Payneből Bruce Willis lett. Én is aggódtam a játék sorsáért, lévén az egyik kedvenc szériámról van szó és kezdetben nem is igazán fogott meg a harmadik felvonás. Aztán, ahogy egyre több órát öltem bele, úgy győzött meg az új koncepció. Igenis kellettek ezek a változtatások! A harcrendszer az átalakított bullet timemal és fedezék használattal tökélyre fejlődött. A hangulat, bár már nem volt noiros, mégis telitalálat volt, ez a Tűzben edzett férfi atmoszféra. A látvány egészen elképesztő, tavaly ennél szebb játék nem volt! A hanghatások és szinkronhangok zseniálisak voltak. Max pedig továbbra is az egyik legjobb videojáték karakter. És végre azt éreztem, hogy egy játék normal fokozaton is kellő kihívást nyújt. Nem csal a program, nem túl nehéz, nem túl könnyű, hanem tényleg normálisan skálázható a nehézség. Ráadásul még tartalmas is. Kötelező darab!

 

 

 

Asura's Wrath

Az első videók és hírek alapján úgy éreztem, hogy ezt a játékot nem nekem találták ki. Szeretem a japán játékokat, hogy próbálnak más dolgokat csinálni de az Asura's Wrath kivágta nálam a biztosítékot. Amikor azt láttam az egyik trailerben, hogy a főhős, Asura, egy bolygó méretű ellenfél ujját tartja vissza, ami összeakarja őt nyomni, ott valami elpattant bennem. Nem is foglalkoztam inkább vele többet. A megjelenéskor azonban legyőzött a kíváncsiságom és pozitívan csalódtam. Az Asura's Wrath igazából nem is egy játék, sokkal inkább egy interaktív anime. A fejlesztők már a kezdetektől fogva hangoztatták, hogy nem a játékmenettel, hanem a körítéssel és a hangulattal akarják az embereket megfogni. Nos, ez sikerült. Az Asura's Wrath, hindu és buddhista elemeket keverő világa valami elképesztően egyedire sikerült! A játék sokkal inkább QTE gyűjtemény, azok viszik előre a játékot. A harcrendszer nagyon fapados és még fejlődni sem lehet. Ami eléggé sajnálatos. Viszont a zenéje megintcsak elképesztően jó. Egyediséget kereső játékosoknak ajánlott!

 

 

Resident Evil 6

Igen, ez már nem horror és a Capcom irgum burgum... Akkor is jó volt ez a játék! Egy közel húsz órás TPS akció játékot kaptunk a Resident Evil 6 személyében, aminek még a története is egészen korrekt volt. Különösebben a látványra sem lehetett panasz. A helyszínek szépek voltak, az ellenfelek is gyönyörűen ocsmányak. A harcrendszert mondjuk egy kicsit illett volna még faragni, közel sem volt olyan használható, mint a mai, modern TPS-eknél. Kaptunk még egy combos több szereplős játékmódot is. Az Agent Hunt egy fergetegesen jó ötlet volt! Néha kicsit frusztráló volt és tényleg más stílust képvisel, mint ahonnan elindult egykoron a sorozat, de kellemes órákat okozott.

 

 

Sleeping Dogs

Eleinte teljesen hidegen hagyott a Sleeping Dogs, mivel az évek során a sandbox játékoktól eléggé megcsömörlöttem. A GTA IV is elég nagy csalódás volt. Végül olyan kedvező fogadtatást kapott a játék, hogy muszáj volt utánajárnom és nem bántam meg. Számomra a Sleeping Dogs kenterbe verte az összes GTA-t és GTA klónokat. A helyszín Kína telitalálat volt, végre nem egy szürke betondzsungelben kell szaladgálni. A lövöldözés igazából elhanyagolható mennyiségben volt jelen, cserébe kaptunk egy baromi jó, közelharcra összpontosító játékmenetet. Ráadásul egy baromi jó történetet is írtak a játékhoz! Egyedül a jármű irányítást tudnám felhozni negatívumként. Remélem lesz második rész.

 

 

Transformers: Fall of Cybertron

Már az első részt is szerettem, a második részt viszont egyenesen imádtam! Végre, egy vérbeli Transformers játék, ami tudja, hogy honnan is indult el régen. A képregényekhez közelebb álló epikus sztori, ami Cybertron bukását mutatja be, iszonyatosan jó lett! A játékmenet meglepően változatosra sikerült. Nagy csaták, lopakodás, hatalmas robotok irányítása. Plusz, végre a kedvenceim, a Dinobotok is megjelentek. Co-op és multiplayer támogatást is kapott a játék, amiben egy saját Transformerst menedzselhetünk. Alakíthatjuk a kinézetét, fegyvereit. Remek játék volt! Transformers rajongóknak kötelező!

 

 

 

Catherine

Egy furcsa logikai/ügyességi játék keletről. A Catherine sokkal inkább a sztorival, mintsem a valódi játékmenettel vett le a lábamról. A lúzer főhős Vincent, két nő között őrlődik Catherine és Katherine között és közben furcsa gyilkosságok történnek a városban. Főhősünknek pedig minden éjjel rémálmai vannak. A sztori baromi jó volt és a játék folyamatosan figyeli, hogy hogyan játszunk, így legalább féltucat befejezést hozhatunk elő. Sajnos az ügyességi részek nem sikerültek túl precízre, az irányítás nem a legpontosabb és néha szándékosan szívatja a játékost a program de érdemes nekiülni. Ilyen játék nincs még egy!

 

 

 

The Amazing Spider-Man

A filmekhez készített játékok valahogy sosem sikerülnek. Ezt a rossz óment törte meg a tavalyi Pókemberes játék, ami nem csak jó lett, hanem még a filmet is lehagyta, de utcahosszal! Egy tök laza, openworld játékot kaptunk, amiben a főküldetések mellett rengeteg mellékszállal is foglalatoskodhatunk, amik, bár nem túl változatosak mégsem sosem untam el őket. Van egy rakás megnyitható extra és képesség. A játékmenet sokat vett kölcsön az Arkham játékokból (jó helyről lopni nem szégyen, ha jó a végeredmény). Kellemes csalódás volt a program!

 

 

Assassin's Creed 3

A trilógia záródarabja egy igazi gyémánt lett! Egy mocskosul jó, játékszériává nőtte ki magát az évek során az Assassin's Creed. Az új helyszín és történelmi kor zseniális választás volt, az új főhős Connor, számomra sokkal szimpatikusabb volt, mint az olasz macsó és az ő történetszála is sokkal érdekesebb volt nekem. Telepakolták, egy csomó újdonsággal a játékmenetet. Farm fejlesztés, vadászat, új fegyverek. A legnagyszerűbb újítás viszont a hajózás volt! Emberek, a hajós küldetések lélegzetelállítóan jók és könnyen irányíthatóak is! Iszonyatos mennyiségű tartalmat pakoltak a játékba és még multi részt is kapott. Igazából csak néhány hibát tudnék felsorolni, eleinte bugos volt a játék, főleg grafikai anomáliákba lehetett ütközni. Nagyobb baki volt Desmond történetének lezárása. Egyszerűen fölháborítóan rossz volt! Nem is értem, hogy gondolták komolyan?! De igazából számomra a jelenben játszódó rész mindig is fölösleges volt és érdektelen. A történelmi rész viszont zseniális!

 

 

Mark of the Ninja

Valahogy a nindzsás játékok nem vetették meg a lábukat. Persze van Ninja Gaiden de szerintem az egy vérlázítóan pocsék széria. Szerencsére a Klei Entertainment tavaly lépéseket tett az ügy érdekében és elkészítettek egy 2D-s, lopakodós, ügyességi játékot. A Mark of the Nija egy igazi hiánypótló darab a játékvilágban. Minden egyes perce aranyat ér! A rajzfilmes képi világ nagyon szép és még így is meglepően brutális tud lenni a program. A nehézsége is egészen korrekt lett, nem kér lehetetlen dolgokat a játék, csak mindig fel kell mérni a terepet és csak utána cselekedni. Nagyon jó játék lett, aki tudja vigye!

 

 

 

Halo 4

A zseniális Halo sorozat új kezekbe került, ami okot adott nem kevés pánikra de mindez alaptalan volt. A 343 Industries könnyedén vette az akadályokat és elkészítették a legszebb és legjobb Halo játékot. Új ellenséges faj, akik új arzenállal rendelkeznek. Személyesebb, sokkal kidolgozottabb sztori, mint eddig bármikor! Egy külön co-op kampány, ami nem holmi hordamód, hanem egy sztori orientált játékmód. A játék egyetlen hibája, hogy az egyszemélyes hadjárat túlságosan rövid lett. Megint. Ez nem valami jó Halo védjegy. Viszont a játékot tessék kipróbálni, mert egy igazán ütős FPS és valószínűleg az utolsó Halo játék Xbox 360-on.

 

 

 

Akkor most jöjjön a választás, a felsoroltak közül. A number one a: Max Payne 3.

Ez a játék úgy tudott megújulni, hogy nem lett teljesen más, mint a korábbi részek. Hogy sikerült a saját korlátain tovább lépni, hogy nem hagyta cserben a régi rajongót, miközben újakat is szerzett és ilyet nem sok játék tud. Cilinder emelés, a Rockstar Vancouver előtt!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása